شروع لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۸ تیم؛ رقابت سه تیم برای سهمیه آسیا
با تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران و تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، لیگ برتر فصل آینده باشگاههای کشور با حضور ۱۸ تیم از ۱۶ مرداد آغاز میشود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیستوپنجمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴) به دلیل حمله وحشیانه دشمن به کشورمان به صورت نیمه تمام باقی میماند و جدول لیگ نیز با شرایط فعلی متوقف میگردد.
ضمن اینکه بر اساس این جدول ۳ نماینده فوتبال کشورمان برای حضور در مسابقات لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا به این ترتیب میشوند؛ تیمهای اول و دوم جدول لیگ برتر به لیگ نخبگان راه یافته و نماینده سوم کشورمان که باید در لیگ قهرمانان سطح ۲ آسیا حضور یابد، بعد از برگزاری دیدار ۳ جانبه تعیین میشود.
بر این اساس در روز ۵ تیرماه پرسپولیس و چادرملو اردکان به مصاف هم میروند و برنده این مسابقه در روز ۸ تیرماه به مصاف گل گهرسیرجان خواهد رفت.
همچنین براساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد تیم انتهای جدول لیگ برتر (مس رفسنجان) در تک دیدار پلیآف و در زمین بیطرف روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه به مصاف تیم سوم جدول لیگ یک فصل جاری برود که برنده این دیدار به همراه تیمهای قهرمان و نایب قهرمان لیگ یک فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در لیگ برتر فصل آینده حضور خواهند داشت.
گفتنی است مسابقات بیستوششمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۶) با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد. همچنین براساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات فصل آینده لیگ برتر ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک سقوط میکنند.



























دیدگاهتان را بنویسید